Történelem
|
5. évfolyam |
|
|
Témakör |
Óraszám |
|
Személyes történelem |
6 |
|
Fejezetek az ókor történetéből |
17 |
|
A kereszténység |
5 |
|
A középkor világai |
15 |
|
Képek és portrék az Árpád-kor történetéből |
20 |
|
Évente két mélységelvű téma |
9 |
|
Összes óraszám: |
72 |
|
6. évfolyam |
|
|
Témakör |
óraszám |
|
Képek és portrék a középkori magyar állam virágkorából |
10 |
|
Új látóhatárok |
11 |
|
Portrék és történetek Magyarország kora újkori történetéből |
13 |
|
Élet a kora újkori Magyarországon |
6 |
|
Forradalmak kora |
9 |
|
A magyar nemzeti ébredés és polgárosodás kora |
15 |
|
Évente két mélységelvű téma |
8 |
|
Összes óraszám: |
72 |
|
7. évfolyam |
|
|
Témakör |
óraszám |
|
A modern kor születése |
9 |
|
A dualizmus kora: felzárkózás Európához |
10 |
|
Az első világháború és következményei |
12 |
|
Totális diktatúrák |
7 |
|
A Horthy-korszak |
10 |
|
A második világháború |
12 |
|
Népesedés és társadalom |
6 |
|
Két mélységelvű téma |
6 |
|
Összes óraszám: |
72 |
|
8. évfolyam |
|
|
Témakör |
óraszám |
|
A megosztott világ |
6 |
|
Magyarország szovjetizálása |
8 |
|
A forradalomtól az ezredfordulóig |
15 |
|
Együttélés a Kárpát-medencében |
8 |
|
A demokratikus állam |
7 |
|
Régiók története |
14 |
|
Mérlegen a magyar történelem |
8 |
|
Két mélységelvű téma |
6 |
|
Összes óraszám: |
72 |
Állampolgári ismeretek
|
8. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
óraszám |
|
Család; a családi szocializáció jellemzői, a hagyományos családmodell |
4 |
|
A család gazdálkodása és pénzügyei |
4 |
|
Településünk, lakóhelyünk megismerése |
6 |
|
Nemzet, nemzetiség; a haza iránti kötelezettségeink |
7 |
|
A magyar állam alapvető intézményei, az állam szerepe a gazdaságban |
5 |
|
Mindennapi ügyintézés; felkészülés a felnőttkori szerepekre, feladatokra |
4 |
|
A fogyasztóvédelem alapjai |
3 |
|
A nagy ellátórendszerek: köznevelés, egészségügy és szociális ellátás |
3 |
|
Összes óraszám: |
36 |
Hon és népismeret
|
6. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
óraszám |
|
Az én világom |
6 |
|
Találkozás a múlttal |
20 |
|
Örökségünk, hagyományaink, nagyjaink |
10 |
|
Összes óraszám: |
36 |
Etika
|
Témakör neve |
1.o. |
2.o. |
|
6 |
6 |
|
7 |
7 |
|
6 |
6 |
|
5 |
5 |
|
6 |
6 |
|
6 |
6 |
|
Összes óraszám: |
36 |
36 |
|
Témakör neve |
3.o. |
4.o. |
|
5+1 |
5+1 |
|
6+1 |
6+1 |
|
6 |
6 |
|
5 |
5 |
|
6 |
6 |
|
6 |
6 |
|
Összes óraszám: |
36 |
36 |
|
5. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
óraszám |
|
1. Éntudat – Önismeret |
12 |
|
2. Család – Helyem a családban |
12 |
|
3. Társas tudatosság és társas kapcsolatok – Helyem a társas-lelkületi közösségekben |
12 |
|
Összes óraszám: |
36 |
|
6. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
óraszám |
|
1. A társas együttélés kulturális gyökerei: Nemzet – helyem a társadalomban |
12 |
|
2. A természet rendjének megőrzése, a fenntartható jövő |
12 |
|
3. Az európai kultúra emberképe, hatása az egyén értékrendjére |
12 |
|
Összes óraszám: |
36 |
|
7.évfolyam |
|
|
Témakör neve |
óraszám |
|
1. Éntudat – Önismeret |
12 |
|
2. Család – Helyem a családban |
12 |
|
3. Társas tudatosság és társas kapcsolatok – Helyem a társas-lelkületi közösségekben |
12 |
|
Összes óraszám: |
36 |
|
8. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
óraszám |
|
1. A társas együttélés kulturális gyökerei: Nemzet – helyem a társadalomban |
12 |
|
2. A természet rendjének megőrzése, a fenntartható jövő |
12 |
|
3. Az európai kultúra emberképe, hatása az egyén értékrendjére |
12 |
|
Összes óraszám: |
36 |
Környezetismeret
|
Témakör neve |
3. évf. |
4. évf. |
|
Megfigyelés, mérés |
8 |
4 |
|
Az élettelen környezet kölcsönhatásai |
- |
8 |
|
Tájékozódás az időben |
8 |
- |
|
Tájékozódás a térben |
8 |
- |
|
Hazánk, Magyarország |
- |
6 |
|
Életközösségek lakóhelyünk környezetében |
8 |
12 |
|
Testünk, egészségünk |
2 |
4 |
|
Projektóra |
2 |
2 |
|
Összes óraszám: |
36 |
36 |
Természettudomány
|
5. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
Anyagok és tulajdonságaik |
12 |
|
Mérések, mértékegységek, mérőeszközök |
8 |
|
Alapvető térképészeti ismeretek |
8 |
|
Topográfiai alapismeretek |
8 |
|
Alapvető légköri jelenségek és folyamatok |
8 |
|
Gyakorlati jellegű térképészeti ismeretek (Az iskola környékének megismerése során, terepi munkában) |
8 |
|
A növények testfelépítése |
10 |
|
Az állatok testfelépítése |
10 |
|
Összesen: |
72 |
|
6. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
Tájékozódás az időben |
6 |
|
A Föld külső és belső erői, folyamatai |
10 |
|
Az erdők életközössége és természeti-környezeti problémái |
12 |
|
A mezők és a szántóföldek életközössége, természeti-környezeti problémái |
10 |
|
Vízi és vízparti életközösségek és természeti-környezeti problémái |
12 |
|
Az energia |
6 |
|
Megfigyelés, kísérletezés, tapasztalás |
8 |
|
Az emberi szervezet felépítése, működése, a testi-lelki egészség |
8 |
|
Összesen: |
72 óra |
Kémia
|
Kémia 7. évfolyam: |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
A kísérleti megfigyeléstől a modellalkotásig |
16 |
|
Az anyagi halmazok |
7 |
|
Atomok, molekulák és ionok |
21 |
|
Kémiai reakciók |
10 |
|
Összes óraszám: |
54 |
|
Kémia 8. évfolyam: |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
Az anyagi halmazok |
6 |
|
Kémiai reakciók |
13 |
|
Kémia a természetben |
12 |
|
Kémia a mindennapokban |
23 |
|
Összes óraszám: |
54 |
Fizika
|
Témakör neve |
7. évfolyam |
8. évfolyam |
|
Bevezetés a fizikába (1) |
8 |
0 |
|
Az energia (5) |
6 |
2 |
|
Mozgás közlekedés és sportolás közben (2) |
10 |
0 |
|
Lendület és egyensúly (2, 4) |
5 |
5 |
|
Víz, levegő és szilárd anyagok a háztartásban és a környezetünkben (3, 4) |
14 |
0 |
|
Elektromosság a háztartásban (4) |
0 |
14 |
|
Világítás, fény, optikai eszközök (4) |
0 |
12 |
|
Hullámok (3, 4) |
4 |
6 |
|
Környezetünk globális problémái (6) |
4 |
2 |
|
Égi jelenségek megfigyelése és magyarázata (6) |
0 |
10 |
|
Ismétlés/Szabadon felhasználható |
3 |
3 |
|
Összes óraszám: |
51+3 |
51+3 |
Biológia
|
7. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
A biológia tudománya |
2 |
|
Az élet kialakulása és szerveződése |
4 |
|
1.Az élővilág fejlődése |
4 |
|
2.Az élővilág országai |
8 |
|
Bolygónk élővilága |
20 |
|
Életközösségek vizsgálata |
7 |
|
A természeti értékek védelme Az élővilág és az ember kapcsolata, fenntarthatóság |
4 |
|
Az élővilág és az ember kapcsolata, fenntarthatóság |
5 |
|
Összesen |
54 |
|
8. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
1.Az emberi szervezet I. – Testkép, testalkat, mozgásképesség |
12 |
|
2.Az emberi szervezet II. – Anyagforgalom |
12 |
|
3.Az emberi szervezet III. – Érzékelés, szabályozás |
12 |
|
4.Szaporodás, öröklődés, életmód |
9 |
|
1.Egészségmegőrzés, elsősegély |
9 |
|
Összes óraszám: |
54 |
Földrajz
|
7. évfolyam |
||
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
|
Tájékozódás a földrajzi térben |
6 |
|
|
A földrajzi övezetesség rendszere |
12 |
|
|
Életünk és a gazdaság: a pénz és a munka világa |
12 |
|
|
A távoli kontinensek eltérő fejlettségű térségei, tipikus tájai |
Az Európán kívüli kontinensek földrajza |
24 |
|
|
|
|
|
Heti 1,5 órában: |
54 óra |
|
|
8. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
Európa eltérő fejlettségű térségei, tipikus tájai: Európa földrajza |
20 |
|
A Kárpát-medence térsége |
6 |
|
Magyarország földrajza |
24 |
|
Közvetlen lakókörnyezetünk földrajza |
4 |
|
Heti 1.5 órában: |
54 óra |
Első idegen nyelv: Angol
|
3. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
Personal topics and topics concerning immediate environment and nature |
14 |
|
Public matters |
3 |
|
Topics concerning classroom activities |
6 |
|
Cross-curricular topics and activities |
2 |
|
English and language learning |
2 |
|
Intercultural topics |
2 |
|
Current topics |
2 |
|
Entertainment and playful learning |
3 |
|
Gaining and sharing knowledge |
2 |
|
Összes óraszám: |
36 |
|
4. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
Personal topics and topics concerning immediate environment and nature |
35 |
|
Public matters |
5 |
|
Topics concerning classroom activities |
16 |
|
Cross-curricular topics and activities |
6 |
|
English and language learning |
6 |
|
Intercultural topics |
14 |
|
Current topics |
7 |
|
Entertainment and playful learning |
11 |
|
Gaining and sharing knowledge |
8 |
|
Összes óraszám: |
108 |
|
5. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
Personal topics and topics concerning immediate environment and nature |
35 |
|
Public matters |
5 |
|
Topics concerning classroom activities |
16 |
|
Cross-curricular topics and activities |
6 |
|
English and language learning |
6 |
|
Intercultural topics |
14 |
|
Current topics |
7 |
|
Entertainment and playful learning |
11 |
|
Gaining and sharing knowledge |
8 |
|
Összes óraszám: |
108 |
|
6. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
Personal topics and topics concerning immediate environment and nature |
35 |
|
Public matters |
5 |
|
Topics concerning classroom activities |
16 |
|
Cross-curricular topics and activities |
6 |
|
English and language learning |
6 |
|
Intercultural topics |
14 |
|
Current topics |
7 |
|
Entertainment and playful learning |
11 |
|
Gaining and sharing knowledge |
8 |
|
Összes óraszám: |
108 |
|
7. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
Personal topics and topics concerning immediate environment and nature |
35 |
|
Public matters |
5 |
|
Topics concerning classroom activities |
16 |
|
Cross-curricular topics and activities |
6 |
|
English and language learning |
6 |
|
Intercultural topics |
14 |
|
Current topics |
7 |
|
Entertainment and playful learning |
11 |
|
Gaining and sharing knowledge |
8 |
|
Összes óraszám: |
108 |
|
8. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
Personal topics and topics concerning immediate environment and nature |
35 |
|
Public matters |
5 |
|
Topics concerning classroom activities |
16 |
|
Cross-curricular topics and activities |
6 |
|
English and language learning |
6 |
|
Intercultural topics |
14 |
|
Current topics |
7 |
|
Entertainment and playful learning |
11 |
|
Gaining and sharing knowledge |
8 |
|
Összes óraszám: |
108 |
Első idegen nyelv: Német
|
3. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
Themen und Situationen im persönlichen Bereich und im Bereich der unmittelbaren Umgebung und Umwelt |
12 |
|
Themen und Situationen im Bereich des Klassenraums |
5 |
|
Fächerübergreifende Themen und Situationen |
5 |
|
Bezüge zur Zielsprache |
2 |
|
Bezüge zu interkulturellen und landeskundlichen Themen |
2 |
|
Spielerisches Lernen |
6 |
|
Unterhaltung |
2 |
|
Wissenserwerb, Wissensvermittlung |
2 |
|
Összes óraszám: |
36 |
|
4. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
Themen und Situationen im persönlichen Bereich und im Bereich der unmittelbaren Umgebung und Umwelt |
34 |
|
Themen und Situationen im Bereich des Klassenraums |
18 |
|
Fächerübergreifende Themen und Situationen |
10 |
|
Bezüge zur Zielsprache |
5 |
|
Bezüge zu interkulturellen und landeskundlichen Themen |
10 |
|
Spielerisches Lernen |
15 |
|
Unterhaltung |
10 |
|
Wissenserwerb, Wissensvermittlung |
6 |
|
Összes óraszám: |
108 |
|
5. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
Themen und Situationen im persönlichen Bereich und im Bereich der unmittelbaren Umgebung und Umwelt |
26 |
|
Themen und Situationen im Bereich des öffentlichen Lebens |
8 |
|
Themen und Situationen im Bereich des Klassenraums |
10 |
|
Fächerübergreifende Themen und Situationen |
10 |
|
Bezüge zur Zielsprache und zum Sprachenlernen |
10 |
|
Interkulturelle und landeskundliche Themen |
14 |
|
Aktuelle Themen |
10 |
|
Unterhaltung und spielerisches Lernen |
12 |
|
Wissenserwerb, Wissensvermittlung |
8 |
|
Összes óraszám: |
108 |
|
6. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
Themen und Situationen im persönlichen Bereich und im Bereich der unmittelbaren Umgebung und Umwelt |
25 |
|
Themen und Situationen im Bereich des öffentlichen Lebens |
20 |
|
Themen und Situationen im Bereich des Klassenraums |
5 |
|
Fächerübergreifende Themen und Situationen |
5 |
|
Bezüge zur Zielsprache und zum Sprachenlernen |
5 |
|
Interkulturelle und landeskundliche Themen |
14 |
|
Aktuelle Themen |
12 |
|
Unterhaltung und spielerisches Lernen |
12 |
|
Wissenserwerb, Wissensvermittlung |
10 |
|
Összes óraszám: |
108 |
|
7. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
Themen und Situationen im persönlichen Bereich und im Bereich der unmittelbaren Umgebung und Umwelt |
32 |
|
Themen und Situationen im Bereich des öffentlichen Lebens |
10 |
|
Themen und Situationen im Bereich des Klassenraums |
12 |
|
Fächerübergreifende Themen und Situationen |
10 |
|
Bezüge zur Zielsprache und zum Sprachenlernen |
6 |
|
Interkulturelle und landeskundliche Themen |
8 |
|
Aktuelle Themen |
8 |
|
Unterhaltung |
12 |
|
Wissenserwerb, Wissensvermittlung |
10 |
|
Összes óraszám: |
108 |
|
8. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
Themen und Situationen im persönlichen Bereich und im Bereich der unmittelbaren Umgebung und Umwelt |
28 |
|
Themen und Situationen im Bereich des öffentlichen Lebens |
15 |
|
Themen und Situationen im Bereich des Klassenraums |
8 |
|
Fächerübergreifende Themen und Situationen |
5 |
|
Bezüge zur Zielsprache und zum Sprachenlernen |
8 |
|
Interkulturelle und landeskundliche Themen |
10 |
|
Aktuelle Themen |
8 |
|
Unterhaltung |
16 |
|
Wissenserwerb, Wissensvermittlung |
10 |
|
Összes óraszám: |
108 |
Ének-zene
|
Témakör neve |
1-4 évfolyam |
|
Zeneművek/Énekes anyag |
35 |
|
Zeneművek/Zenehallgatás |
15 |
|
Zenei ismeretek/Ritmikai fejlesztés |
8 |
|
Zenei ismeretek/Hallásfejlesztés |
7 |
|
Zenei ismeretek/Zenei írás, olvasás |
7 |
|
Összes óraszám: |
72 |
|
5. évfolyam |
|
|
Témakör |
Óraszám |
|
Zeneművek/Énekes anyag |
34 óra |
|
Zeneművek/Zenehallgatás |
14 óra |
|
Zenei ismeretek/Ritmikai fejlesztés |
8 óra |
|
Zenei ismeretek/Hallásfejlesztés |
6 óra |
|
Zenei ismeretek/Zenei írás, olvasás |
6 óra |
|
Ismétlés, rendszerezés |
4 óra |
|
Összesen: |
72 óra |
|
6. évfolyam |
|
|
Témakör |
Óraszám |
|
Zeneművek/Énekes anyag |
17óra |
|
Zeneművek/Zenehallgatás |
7 óra |
|
Zenei ismeretek/Ritmikai fejlesztés |
4 óra |
|
Zenei ismeretek/Hallásfejlesztés |
3 óra |
|
Zenei ismeretek/Zenei írás, olvasás |
3óra |
|
Ismétlés, rendszerezés |
2 óra |
|
Összesen: |
36 óra |
|
7. évfolyam |
|
|
Témakör |
Óraszám |
|
Zeneművek/Énekes anyag |
14 óra |
|
Zeneművek/Zenehallgatás |
12 óra |
|
Zenei ismeretek/Ritmikai fejlesztés |
3 óra |
|
Zenei ismeretek/Hallásfejlesztés |
3 óra |
|
Zenei ismeretek/Zenei írás, olvasás |
2 óra |
|
Ismétlés, rendszerezés |
2 óra |
|
Összesen: |
36 óra |
|
8. évfolyam |
|
|
Témakör |
Óraszám |
|
Zeneművek/Énekes anyag |
14óra |
|
Zeneművek/Zenehallgatás |
12 óra |
|
Zenei ismeretek/Ritmikai fejlesztés |
3 óra |
|
Zenei ismeretek/Hallásfejlesztés |
3 óra |
|
Zenei ismeretek/Zenei írás, olvasás |
2 óra |
|
Ismétlés, rendszerezés |
2 óra |
|
Összesen: |
36 óra |
Vizuális kultúra
|
Témakör neve |
1.évf. |
2.évf. |
3.évf. |
4.évf. |
|
Vizuális kifejezőeszközök – Érzékelés, jellemzők, tapasztalat |
horizontálisan beépül a többi témakörbe |
|
|
|
|
Síkbeli és térbeli alkotások – Mese, fantázia, képzelet, személyes élmények |
32 |
30 |
22 |
16 |
|
Vizuális információ – Vizuális jelek a környezetünkben |
6 |
6 |
8 |
10 |
|
Médiahasználat – Valós és virtuális információk |
6 |
6 |
10 |
10 |
|
Álló- és mozgókép – Kép, hang, történet |
6 |
6 |
8 |
10 |
|
Természetes és mesterséges környezet – Valós és kitalált tárgyak |
10 |
12 |
10 |
12 |
|
Természetes és mesterséges környezet – Közvetlen környezetünk |
12 |
12 |
14 |
14 |
|
Összes óraszám: |
72 |
72 |
72 |
72 |
|
5. ÉVFOLYAM |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
Vizuális művészeti jelenségek – Alkotások, stílusok |
5 |
|
Vizuális művészeti jelenségek – Személyes vizuális tapasztalat és reflexió |
5 |
|
Médiumok sajátosságai – Médiumok jellemző kifejezőeszközei |
4 |
|
Tér és időbeli viszonyok – Tér és idő vizuális megjelenítésének lehetőségei |
6 |
|
Vizuális információ és befolyásolás – Kép és szöveg üzenete |
4 |
|
Környezet: Technológia és hagyomány – Hagyomány, design, divat |
6 |
|
Környezet: Technológia és hagyomány – Tárgyak, terek, funkció |
4 |
|
Iskolai program: témahét, témanap, projektnap |
2 |
|
Összes óraszám: |
36 |
|
6. ÉVFOLYAM |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
Vizuális művészeti jelenségek – Alkotások, stílusok |
5 |
|
Vizuális művészeti jelenségek – Személyes vizuális tapasztalat és reflexió |
5 |
|
Médiumok sajátosságai – Médiumok jellemző kifejezőeszközei |
6 |
|
Tér és időbeli viszonyok – Tér és idő vizuális megjelenítésének lehetőségei |
4 |
|
Vizuális információ és befolyásolás – Kép és szöveg üzenete |
4 |
|
Környezet: Technológia és hagyomány – Hagyomány, design, divat |
4 |
|
Környezet: Technológia és hagyomány – Tárgyak, terek, funkció |
6 |
|
Iskolai program: témahét, témanap, projektnap |
2 |
|
Összes óraszám: |
36 |
|
7. ÉVFOLYAM |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
Vizuális művészeti jelenségek – Alkotások, stílusok |
6 |
|
Vizuális művészeti jelenségek – Személyes vizuális tapasztalat és reflexió |
4 |
|
Médiumok sajátosságai – Médiumok jellemző kifejezőeszközei |
3 |
|
Időbeli és térbeli viszonyok – Tér és idő vizuális megjelenítésének lehetőségei |
5 |
|
Vizuális információ és befolyásolás – Kép és szöveg üzenete |
6 |
|
Környezet: Technológia és hagyomány – Hagyomány, design, divat |
6 |
|
Környezet: Technológia és hagyomány – Tárgyak, terek, funkció |
4 |
|
Iskolai program: témahét, témanap, projektnap |
2 |
|
Összes óraszám: |
36 |
|
8. ÉVFOLYAM |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
Vizuális művészeti jelenségek – Alkotások, stílusok |
4 |
|
Vizuális művészeti jelenségek – Személyes vizuális tapasztalat és reflexió |
6 |
|
Médiumok sajátosságai – Médiumok jellemző kifejezőeszközei |
5 |
|
Időbeli és térbeli viszonyok – Tér és idő vizuális megjelenítésének lehetőségei |
3 |
|
Vizuális információ és befolyásolás – Kép és szöveg üzenete |
6 |
|
Környezet: Technológia és hagyomány – Hagyomány, design, divat |
4 |
|
Környezet: Technológia és hagyomány – Tárgyak, terek, funkció |
6 |
|
Iskolai program: témahét, témanap, projektnap |
2 |
|
Összes óraszám: |
36 |
Dráma és színház
|
5. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
Szabályjátékok, népi játékok |
7 |
|
Dramatikus játékok (szöveggel, hanggal, bábbal, zenével, mozgással, tánccal) |
4 |
|
Rögtönzés |
5 |
|
Saját történetek feldolgozása |
5 |
|
Műalkotások feldolgozása |
5 |
|
Dramaturgiai alapfogalmak |
3 |
|
A színház kifejezőeszközei (szöveg, hang, báb, zene, mozgás, tánc) |
2 |
|
Színházi műfajok, stílusok |
2 |
|
Színházi előadás megtekintése |
3 |
|
Összes óraszám: |
36 |
Technika és tervezés
|
Témakör neve |
1. évf. |
2. évf. |
3. évf. |
4. évf. |
|
Otthon – család – életmód |
7 |
7 |
8 |
8 |
|
Anyagok a környezetünkben |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
Közlekedés |
3 |
5 |
3 |
3 |
|
Tárgykészítés különböző anyagokból, építés, szerelés |
16 |
15 |
15 |
15 |
|
Jeles napok, ünnepek |
6 |
5 |
6 |
6 |
|
Összesen |
36 |
36 |
36 |
36 |
|
5. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
Gazdálkodás, munkamegosztás |
8 |
|
Otthon a lakásban |
6 |
|
Táplálkozás és ételkészítés |
8 |
|
Textiltechnika, anyaghasználat |
6 |
|
Szabad alkotás |
8 |
|
Összes óraszám: |
36 |
|
6. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
Gazdálkodás, munkamegosztás |
8 |
|
Otthon a lakásban |
6 |
|
Táplálkozás és ételkészítés |
8 |
|
Textiltechnika, anyaghasználat |
6 |
|
Szabad alkotás |
8 |
|
Összes óraszám: |
36 |
|
7. évfolyam |
|
|
Témakör neve |
Óraszám |
|
A települések közműellátása, a legfontosabb közművek, közszolgáltatások |
4 |
|
Korszerű, egészséges lakás és lakókörnyezet |
8 |
|
Az egészséges település |
6 |
|
Közlekedés, közlekedési rendszerek |
4 |
|
Komplex modellezési feladat |
6 |
|
Szabad alkotás |
8 |
|
Összes óraszám: |
36 |
Digitális kultúra
|
Témakör neve |
3. évfolyam |
4. évfolyam |
|
A digitális világ körülöttünk |
6 |
2 |
|
A digitális eszközök használata |
10 |
4 |
|
Alkotás digitális eszközökkel |
12 |
8 |
|
Információszerzés az e-Világban |
4 |
4 |
|
Védekezés a digitális világ veszélyei ellen |
4 |
2 |
|
A robotika és a kódolás alapjai |
0 |
16 |
|
Összes óraszám: |
36 |
36 |
|
Témakör neve |
5. évfolyam |
6. évfolyam |
|
Algoritmizálás és blokkprogramozás |
5 |
9 |
|
Online kommunikáció |
3 |
2 |
|
Robotika |
4 |
7 |
|
Szövegszerkesztés |
0 |
12 |
|
Bemutatókészítés |
8 |
0 |
|
Multimédiás elemek készítése |
8 |
0 |
|
Az információs társadalom, e-Világ |
4 |
2 |
|
A digitális eszközök használata |
2 |
2 |
|
összesen: |
34 |
34 |
|
Ismétlés, számonkérés Szabad órakeret (5 %) |
2 |
2 |
|
összesen: |
36 |
|
|
Témakör neve |
7. évfolyam |
8. évfolyam |
|
Algoritmizálás és blokkprogramozás |
7 |
8 |
|
Online kommunikáció |
2 |
2 |
|
Robotika |
4 |
4 |
|
Szövegszerkesztés |
8 |
0 |
|
Bemutatókészítés |
6 |
0 |
|
Multimédiás elemek készítése |
3 |
3 |
|
Táblázatkezelés |
0 |
12 |
|
Az információs társadalom, e-Világ |
2 |
2 |
|
A digitális eszközök használata |
2 |
2 |
|
összesen: |
34 |
34 |
|
Ismétlés, számonkérés Szabad órakeret (5 %) |
2 |
2 |
|
összesen: |
36 |
36 |